luni, 1 septembrie 2014

Experienta braziliana

            Vacantaaaaa, Brazilia, cateva zile intr-o familie braziliana, yeee... Daca iti doresti ceva cu adevarat se implineste, si bine ar fi sa avem mereu speranta ca viata ne aduce ceea ce ne dorim, dar nu neaparat la momentul asteptat. Am ajuns intr-un orasel de langa Sao Paolo. Viata acolo, unde turismul nu este cuvantul de ordine consider ca ilustreaza cel mai bine ceea ce traieste cu adevarat omul de rand din aceasta tara. 
             Oraselul Salto mi-a aratat simplul trai al brazilianului de rand si sunt recunoscatoare de aceasta sansa, care s-a ivit si pe care nu am lasat-o sa imi scape. Am descoperit un orasel, in care nu exista blocuri si lumea locuieste la casa. La o prima privire am avut senzatia ca este un oras mic, dar dupa cateva zile am realizat ca nu era chiar asa cum am crezut. Iar pe langa casele simple, care se vedeau pe strada exista si o lume "ascunsa" in asa numitele Condominium (resort).
        

Orasul Salto 



Strada din oras



Pe strada
          Am fost cuprinsa de tristete sa observ ca poluarea nu este luata in serios, cel putin nu in Salto.  Raul din localitate era alb la culoare, ca urmare a spumei de detergent de la suprafata, efectul datorat unei fabrici care isi revarsa in rau o parte din resturi. Dadea senzatia ca e gheata sau zapada, doar ca temperaturile erau foarte ridicate pentru asa ceva.



Spuma si detergent in rau

        Sa trecem la partea frumoasa: Condominium-urile - adevarate resorturi, unde casele si masinile dovedesc un standard de viata foarte ridicat. Te transpui intr-o cu totul alta lume cand intri in aceste condominium-uri. Aici gasesti case superbe, lac, parc, terenuri de tenis, volei, inclusiv volei pe nisip etc.



           Familia la care am locuit pentru cateva zile a fost tare draguta si mi-a aratat imprejurimile locului. Am descoperit un parc minunat, unde roca prezenta in straturi arata vechimea acestor locuri.




       Sa nu va imaginati ca nu au zone de agrement in interiorul Braziliei! Maeda-Itu este locul unde m-am simtit ca un copil. M-am plimbat cu telecabina si am vizitat casa lui Tarzan din copac.






Gradina japoneza din parc
           Am fost incantata sa descopar avocardo - copacul, caci pana acum nu il vazusem sau nu stiam sa-l recunosc. Dar fructul trebuie sa marturisesc ca-l manac cu placere.

Flori de avocardo
           Bananele le mai vazusem direct in bananier, dar aici a fost inedit ca le aveau in gradina. Ce frumos sa mananci fructe proaspete.

Bananier
            Surpriza a fost cand am vazut o tufa, care s-a dovedit a fi boabele de cafea. A fost pentru prima data cand am vazut cum creste cafeaua. Haideti la o cafea!!!!

Boabe de cafea inainte de a fi coapte

Mango 
         Sansa de a locui pentru cateva zile cu o familie mi-a oferit ocazia sa incerc multe mancauri specifice si am fost tare incantata de acest lucru. Nu pot sa-mi dau seama daca specificul brazilian este prajeala, dar cu siguranta familia care m-a gazduit mananca multe prajeli.    

Coxinha

           La Maeda am mancat pentru prima data palmito, adica o parte din palm, si anume inima acestuia. Nu mi-am imaginat ca se poate manca asa ceva. Gustul lui nu pot spune ca m-a atras, dar am tinut sa incerc acest lucru. Seamana cu o radacina si parea murata, dar ea se poate pregati in mai multe feluri. Mi-a placut la gust cand am mancat-o in placinta.

Palmito - inima palmului
          Mi-a placut sa experimentez diversele feluri de mancaruri traditionale ale bucatariei braziliene. Mi-a placut sa traiesc pentru cateva zile in interiorul unei familii autentice braziliene, sa invat cuvinte in portugheza, sa observ din interior spre exterior Brazilia, sa descopar o lume ospitaliera.
          Multumesc Kacy pentru aceasta experienta!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu